EOBDTOOL UK

هذا هو الکشف عن السیارات أدوات الصیانة ، فضلا عن السیارات ترکیب البرمجیات تعلیمات بلوق

EOBDTOOL UK

هذا هو الکشف عن السیارات أدوات الصیانة ، فضلا عن السیارات ترکیب البرمجیات تعلیمات بلوق

تعویض ECU موتور VW MED17.5.2: ODIS یا Ktag؟

خودروهای فولکس‌واگن در حدود سال 2012 ممکن است این مشکل را داشته باشند - باران‌هایی که از شیشه جلوی جلو می‌آیند، پین‌های ECU موتور MED17.5.2 را خورده و آن را می‌شکنند، بنابراین باید آن را عوض کنیم و آن را به ماشین یاد بگیریم.

 

در اینجا ما 2 روش را با هم مقایسه می کنیم:
1. OEM نرم افزار ODIS
ابتدا باید هزینه نرم افزار ODIS را پرداخت کنید و آن را در لپ تاپ خود دانلود کنید و وسیله نقلیه خود را توسط یک ابزار تشخیصی به لپ تاپ خود متصل کنید. (شما می توانید ابزارهای تشخیصی OEM مانند VAS 5054A، VAS6154 یا سایر ابزارهای تشخیصی مانند VXDIAG VCX SE 6154 را انتخاب کنید).
ECU موتور قدیمی را از برق بکشید و موتور جدید را وصل کنید و قسمت سمت چپ روی خودرو است.
به «ماژول کنترل موتور (ECM)، تعویض و تطبیق» بروید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.
سازگاری.

طرفداران:

  • عملکرد آسان و بدون خطر (بدون تماس با ECU به جز plug&unplug).

معایب:

  • نیاز به اتصال به شبکه
  • نیاز به پرداخت هزینه نرم افزار OEM ODIS.

2.Ktag + تانگو
Ktag فایل ECU قدیمی را می خواند و پشتیبان گیری می کند.


در Tango، فایل EEPROM و FLASH، "Decode Dump" را بارگیری کنید و متن داده را ذخیره کنید.

VIN، Component، MAC را ویرایش کنید و با متن داده وارد شوید و Dump را ذخیره کنید.

Ktag رونوشت را در ECU جدید می نویسد.

طرفداران:

  • کم هزینه و بدون نیاز به پشتیبانی شبکه

معایب:

  • عملیات سخت، خطراتی در شکستن ECU وجود دارد.

البته برنامه نویسان دیگری نیز وجود دارند که می توانند یک ECU موتور VW را تعویض/کلون کنند، به عنوان مثال، HexTag، KTM، CG FC200...
UK Professional OBD2 Tools Online Shop

مرسدس بنز: حالت عملیاتی DRL و چراغ پارکینگ را فعال کنید

هدف:
لامپ روزانه (DRL) را همراه با چراغ سر در مرسدس W212، W204، X204 از طریق نرم افزار مهندس عیب یابی ستاره MB Vediamo فعال کنید.

معمولاً مرسدس در حالت نور روز است که در آن فقط DRL را در حالت خودکار روشن خواهید داشت و وقتی چراغ جلو را روشن می کنید DRL خاموش می شود.

بنابراین، ما قصد داریم حالت عملکرد DRL را فعال کنیم. علاوه بر این، روشنایی آن را نیز تغییر خواهیم داد.
ابزار تشخیص ستاره MB (MB SD C4, C5, VXDIAG VCX SE, Pro M6...) را به مرسدس خود وصل کنید.
"V Ecoute" را وارد کنید.
«System based on DIOGENES data» را علامت بزنید، «System based on VEDIAMO System descriptions» را لغو کنید، «SAMF_172» را انتخاب کنید و «OK» را فشار دهید.

روی "SAMF_172" راست کلیک کرده و "Properties" را باز کنید.
"اتصال" را به "...HSCAN_UDS_500" تغییر دهید

برقراری ارتباط
انتخاب کنید
کد نویسی >> کد نویسی متفاوت
"سرویس" را به "VCD_Parameter_Tagfahrlicht" تغییر دهید.

در کدگذاری فعلی، "...STLmitTFL" خاموش است، بنابراین
در Fragments، "...STLmitTFL" و "Active" را انتخاب کنید و روی "ECU-Coding" کلیک کنید.

بنابراین ما این حالت را فعال می کنیم.
در اینجا می بینیم که روشنایی حالت شب (...Nacht) 5 درصد است، به همین ترتیب آن را روی 40 درصد قرار می دهیم.

همچنین روشنایی حالت روز (...Tag) را روی 90 درصد یا 100 درصد قرار می دهیم.

"Function" را باز کرده و روی "FN_HardReset" دوبار کلیک کنید.

حالا می توانیم چراغ جلو و DRL را با هم روشن کنیم.

برای اتمام آن، ارتباط را قطع کنید.

UK Professional OBD2 Tools Online Shop

چگونه با استفاده از VCI3 و SDP3 محدودیت سرعت اسکانیا را تنظیم کنیم؟

این راهنمای تنظیم محدودیت سرعت اسکانیا توسط اسکنر Scania VCI3 از طریق Scania Diagnosis & Programmer 3 (SDP3) است.

آن را شروع کنیم.
اسکنر VCI3 را از طریق پورت OBDII به این اسکانیا وصل کنید و پین کد مسافر را فراموش نکنید.


ابتدا ماشین را روشن کنید.
برنامه SDP3 را اجرا کنید.
"بررسی ها و تنظیمات" را وارد کنید. فرآیند بارگیری ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

قابل اعتماد و متخصص
توابع>> تنظیم
باز کردن
عملکرد>> سرعت خودرو
"محدود کننده سرعت" "تنظیم حداکثر سرعت" را انتخاب کنید و روی "تغییر" کلیک کنید.

همانطور که مشتری نیاز داشت، آن را از 85 به 50 کیلومتر در ساعت تنظیم می کنیم و روی "Execute" کلیک می کنیم.


انجام شده! زیبا و ساده!
اگر خودرو بیش از 55 کیلومتر در ساعت رانندگی کند، به طور خودکار کمتر از آن تنظیم می شود.

علم از آقا امام

لینک دانلود رایگان اسکانیا SDP3 2.48.2:
https://share.weiyun.com/qQLykn2w (رمز عبور: f68n85)

ممکن است نیاز داشته باشید:

ابزار عیب یابی کامیون بی سیم Wifi Scanner Scania VCI3 (ارسال بدون مالیات YWEN):
https://www.eobdtool.co.uk/wholesale/scania-vci3-wifi-diagnostic-tool.html

Scania Jump Line برای Scania VCI 2/3:
https://www.eobdtool.co.uk/wholesale/jump-line-for-scania-vci-2-truck-diagnostic-tool-78588.html

چگونه کیت قاب LED BDM را برای Kess Ktag نصب کنیم؟

این مقاله راهنمای نصب قاب LED BDM و قاب BDM برای Ktag Kess می باشد.

چرا ما به قاب BDM نیاز داریم؟
در برخی موارد فضای بسیار کمی برای لحیم کاری داریم، بنابراین قاب به ما اجازه می دهد از لحیم کاری در اکثر ماژول های BCM جلوگیری کنیم.

چگونه BDM Frame را برای Ktag Kess نصب کنیم؟
روی پایه 4 سوراخ وجود دارد، بنابراین ابتدا 2 پیچ صاف روی 2 سوراخ در همان سمت قرار دهید و آنها را 2 میله محکم کنید.

صفحه سیاه و صفحه سفید را کنار هم قرار داده و با پیچ آن ها را محکم کنید.

یک حلقه سیاه در کنار صفحه سفید قرار دهید و آن را با 2 پیچ محکم کنید، یکی دیگر هم همینطور.

صفحه سفید را در 2 میله قرار دهید و سپس 2 پیچ را در صفحه سفید برای ثابت کردن آداپتورهای ECU نصب کنید.
صفحه سیاه را داخل 2 میله قرار دهید و آن را با 2 پیچ محکم کنید.
در نهایت می توانید صفحه سفید را بالا و پایین قرار دهید و با پیچ های کناری آن را محکم کنید.

 
چگونه قاب LED BDM را برای Ktag Kess نصب کنیم؟
پس از لحیم کردن پین ها روی یک آداپتور ECU، آن را در صفحه سفید قرار دهید و آن را ثابت کنید.

برد مدار خود را روی پایه پایین قرار دهید و صفحه سفید را در موقعیت نقطه لحیم کاری قرار دهید.
سپس می توانید Ktag یا Kess خود را روی صفحه مشکی بلند قرار دهید و برنامه نویسی ECU را شروع کنید.
وقتی کار خود را تمام کردید، برد مدار و آداپتورهای ECU را بردارید و صفحه سفید را به عقب برگردانید.
اگر به هر چراغی نیاز دارید، 2 پیچ روی 2 پایه را بردارید، تخته LED را با 2 پایه ترکیب کنید و آنها را با 2 پیچ ثابت کنید.

تخته LED را با قاب کنار هم قرار دهید.
اکنون می توانید برق برد LED را برای دریافت چراغ ها تامین کنید.

می توانید پروب را در هر پین بدون لحیم کاری مانند این قرار دهید.

دانش از Mr.AllNew.

خوب، پس از نصب، برنامه نویسی ECU شما با استفاده از Ktag+Kess راحت تر خواهد بود.
UK Professional OBD2 Tools Online Shop

چین SVCI 2020 و VW IMMO OFF را تست کنید بدون موفقیت در لحیم کاری

این مقاله در حال آزمایش این SVCI 2020/FVDI/Abrites است و من واقعاً می‌خواهم ببینم آیا این می‌تواند به ما اجازه دهد ایموبلایزر VW Touran 2008 را خاموش کنیم.

نگاه کلی
ابتدا فقط به تعداد مارک های آن نگاه کنید و آخرین نماد یک به روز رسانی کوتاه سیستم عامل است.


وارد منوی "VAG" شوید و آخرین نسخه 38.1 را انتخاب کنید.
همه را به روسی تغییر دهید تا ببینید آیا زبان روسی مجاز است یا خیر.
آن را ساخته است.
همچنین، ببینید چه عملکردهای ویژه ای داریم.

ECM
"ماژول کنترل موتور" را انتخاب کنید

ما می توانیم هر دو موتور را شبیه سازی کنیم، فیلتر ذرات را خاموش کنیم، یک ECU ثبت کنیم.
مسافت پیموده شده را تغییر دهید، و شما تشخیص موتور داشتید.

ابزار
اکنون می‌خواهم "Instrument" را برای خواندن کد پین ایموبلایزر امتحان کنم.
"VDO with NEC uC 2009+ (CAN UD S)" را انتخاب کنید.
روی "Enter Service Mode by OBDII" کلیک کنید و از ما می خواهد که فایل داده Conf را بارگیری کنیم.
ما آن را نداریم، بنابراین از پنجره خارج شوید، خاموش و روشن کنید، تا داشبورد دوباره کار کند.
نمودارهایی روی نیمکت وجود دارد و می توانید آن را با لحیم کاری انجام دهید.
بر روی "خواندن EEPROM" کلیک کنید و تا زمانی که نتیجه را دریافت کنیم، آن را روشن/خاموش کنید.

فایل EERPOM را ذخیره کنید. اگر من کار اشتباهی انجام دهم تا داش بمیرد، می توانم آن را با فایل پشتیبان برطرف کنم.
«Read Immo data» را امتحان کنید.
کد پین کوتاه، دو کلید نوشته شده، همه وجود دارد.

سعی کنید مسافت پیموده شده را بخوانید.
به دلیل ماژول DSG از کار می افتد.
اما به هر حال همه چیز را روشن کرد. اینم ایموبلایزر نسل 4.

EDC/MED17 (IMMO OFF)
سپس می خواهم وارد منوی EDC17 بشوم.
«IMMO III/IV autorize ECU» را امتحان کنید، اما من نمی‌خواهم همانطور که می‌گوید به ECU متصل شوم. نه ورودی که میخوام
برگردید و نسخه 18 VAG را امتحان کنید.
این نسخه ممکن است با دستگاه 2014 باشد. درست نیست.
نسخه 24 VAG را امتحان کنید. همه متصل هستند. خودشه.

به بخش "واحد کنترل موتور" بروید.
روی “Read Conf Data” کلیک کنید.
بعد از چند دقیقه، همه چیز اینجاست.
11
مسافت پیموده شده می بینید 76053 در موتور.
شما می توانید رکورد مسافت پیموده شده را تغییر دهید، اما مهم ترین عملکرد این خاموش کردن ایموبلایزر است - "Immo OFF".
اگر اتفاقی بیفتد که داشبورد قطع یا بی نظم شود و ماشین روشن نشود، این عملکرد شما را نجات می دهد.
روال کلی به این صورت است که وارد این منو می‌شوید، ایموبلایزر را خاموش می‌کنید و می‌توانید ماشین را روشن کنید و رانندگی کنید.
ابتدا داده های Conf را ذخیره کنید.
سپس سعی کنید "Immo OFF" را تست کنید.
دستورات را دنبال کنید. احتراق را روشن/خاموش کنید، "OK" را فشار دهید...
موفقیت Immo OFF.
حالا Conf Data را دوباره بخوانید.
ببینید موتور چیزی را حذف نمی کند.
ما می توانیم ایموبلایزر را بدون لحیم کاری غیرفعال کنیم.
سپس «Immo ON» را امتحان کنید تا آن را بازیابی کنید.
بنابراین ما می دانیم که با این SVCI می توانیم DPF و Immobilizer را بدون اتصال به آنها از راه دور غیرفعال کنیم.

ایربگ
من یک خطای ایربگ روی داشبورد دارم، بنابراین وارد منوی "ایربگ" شوید.
پس از بارگیری همه چیز، فایل را ذخیره کنید.
در اینجا دکمه "پاک کردن اطلاعات تصادف" وجود دارد که به شما امکان می دهد رکورد تصادف را در این خودرو پاک کنید.
 

باز کردن قفل درب
در عملکرد ویژه، "باز کردن قفل در" را داریم.
بگذارید این را توضیح دهم. هنگامی که شخصی تمام کلیدها را گم کرد و توانست با شکستن شیشه وارد ماشین شود، این عملکرد به شما امکان می دهد قفل تمام درها را باز کنید.

احتراق را خاموش کنید و تمام درها را ببندید، بیایید امتحان کنیم.
"Unlock VW Passat" را امتحان کنید، باز نشد.
«Unlock VW Touran» را امتحان کنید، باز نشد، نمی‌دانم چرا.

«محافظت مؤلفه» را امتحان کنید.
این روش دیگری برای خاموش یا غیرفعال کردن یک مؤلفه است.

بسیار خوب، برای من مهمترین چیز عملکرد immo OFF است، و این چیزهایی برای این SVCI در ماشین است تا جایی که بتوانم به شما نشان دهم.

توابع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد!
UK Professional OBD2 Tools Online Shop