EOBDTOOL UK

هذا هو الکشف عن السیارات أدوات الصیانة ، فضلا عن السیارات ترکیب البرمجیات تعلیمات بلوق

EOBDTOOL UK

هذا هو الکشف عن السیارات أدوات الصیانة ، فضلا عن السیارات ترکیب البرمجیات تعلیمات بلوق

راه حل: Xentry؟ وضعیت مبدل کاتالیستی مرسدس بنز را بررسی کنید

هدف: بررسی وضعیت مبدل کاتالیزوری بنز W212 با استفاده از نرم افزار اصلی تشخیص Xentry مرسدس. X431 را راه اندازی کنید و Autel Tools از عهده این کار برنمی آید.

دو مبدل کاتالیزوری وجود دارد که ارزش آزمایش سریع را دارند و من مقادیر جالبی را به شما نشان خواهم داد.

آداپتورهای زیادی برای اتصال مرسدس به رایانه شخصی برای اجرای نرم افزار اصلی Xentry اعمال می شوند: Super MB Pro M6، VXDIAG VCX SE، MB SD C4 Plus...

 

1. بررسی کنید که آیا کاتالیزور کار می کند یا خیر

به واحد کنترل موتور بروید.

فراموش نکنید که علامت "من تأیید می کنم که اطلاعات ایمنی را خوانده ام" را علامت بزنید.


ماشین را روشن کنید و به "مقدارهای واقعی" بروید.

با باز کردن "موتور احتراق را در حین دور کار بررسی کنید"، دو مقدار را پیدا می کنیم - کنترل لامبدا در بالادست/پایین دست مبدل کاتالیزوری، یعنی سنسور بالا/پایین.


برای مشاهده نحوه عملکرد سنسور بالا، آن را انتخاب کرده و روی "ادامه" کلیک کنید.

این دو گزینه را انتخاب کنید و نمودار میله ای را نمایش دهید.


از آنجایی که مقادیر در محدوده قابل قبول در نوسان هستند، همه چیز عادی است و بلوک چپ و راست سیلندر ادامه دارد.

2. کارایی کاتالیزور را بررسی کنید

سپس گزینه دیگری را انتخاب کنید - downstream، که برای بررسی کارایی کاتالیزور است، به جای اینکه آیا آنها مانند قبل کار می کنند یا خیر.

وارد منوی آن شوید و سنسورهای چپ و راست را بررسی کنید تا نمودار خطی آن نمایش داده شود.


کاتالیزور در اینجا بسیار پایین تر و بالاتر است. ما فقط با این نمودارها نمی توانیم بفهمیم چه اتفاقی می افتد.

 

3. تامین اکسیژن در کاتالیست را بررسی کنید

1) دمای گاز

بنابراین اکنون ما در شرف انجام آزمایش کاتالیست هستیم.

به تست ها بروید و برای بررسی میزان اکسیژن موجود در کاتالیزور به پایین بروید.


موتور را خاموش کنید و تمام مصرف کنندگان را در صورت لزوم خاموش کنید و ادامه دهید.

اکنون می بینیم که دما باید کمی با پدال گاز تنظیم شود.


بنابراین پدال گاز را فشار می دهیم تا همه چیز سبز شود.

2) حجم گاز

به مرحله بعدی ادامه دهید - حجم اگزوز که از طریق کاتالیزورها جریان می یابد.

شروع ارزیابی فعال شد.

نتیجه جامع نیست، اما اندازه گیری اکسیژن در مبدل کاتالیست است.


عرضه اکسیژن در سمت چپ بسیار کمتر از سمت راست است، اما از نمودار قبل، می بینیم که قسمت چپ بیش از حد برآورد شده است.

سپس به منوی تست برگردید و تست های بالادستی حسگر اکسیژن سمت راست/چپ در دسترس هستند.


در نتیجه، در مبدل کاتالیزوری سمت چپ، چیزی اشتباه است یا گم شده است، باید آن را با یک اسکوپ بررسی کنیم.

در نهایت، اعداد مشخص نیست. چه واحد و چند ضرایب ممکن است. شما باید به ماشین های زیادی نگاه کنید و مانند پدال ترمز که روی زمین نوشته شده و گاز در کاتالیزورها مقایسه کنید.
UK Professional OBD2 Tools Online Shop

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد