برنامه نویس ECU KT200/KTM200 از OBD/BOOT/BDM/JTAG و پروتکل های متعدد برای Bosch، Magneti Marelli، Continental، Denso، Delco، Temic یا Siemens پشتیبانی می کند که تا 5400 ECU، بیش از 500 TCU، یعنی Volvo MPS6، VAGS00e، VAGSQ1 را پوشش می دهد. تی سی یو جیپ 9H28. با نرم افزار ECUHelp 3.0، مشتریان همچنین می توانند فایل های واقعیت مجازی رایگان و فایل های Damos را به صورت آنلاین دریافت کنند. بسیاری از مشتریان از این ابزار تنظیم چیپ جدید بسیار راضی هستند. در اینجا برخی از بررسی ها برای مرجع جمع آوری شده است.
نقد 1:
این شگفتانگیزترین ابزار تنظیم چیپ در سال 2022 است. KT200 تمام نیازهای من به ECU را برآورده میکند و وقتی نرمافزار را باز میکنم، شوکه میشوم که واقعاً مدلهای زیادی در آن وجود دارد، بنابراین آن را توصیه میکنم!
نقد 2:
دوست من ادعا می کند که KT200 تمام نیازهای ECU او را برآورده می کند، خواه نقشه برداری مجدد ECU باشد، ECU انجام شده باشد، یا حتی حذف محدودیت سرعت ECU، و من خوشحالم که این هدیه را برای او خریدم زیرا برای من پول زیادی بود، اما ارزشش را داشت!
نقد 3:
برنامه نویس KT200 ecu باید به کامپیوتر متصل شود تا نرم افزار آن باز شود، که شاید تنها ایرادی است که تا کنون با آن پیدا کرده ام. هنگامی که بسته KT200 را باز می کنید، کابل اتصال OBD کیس و کامیون و کابل اتصال پین اوت ممکن است شما را هیجان زده کند. اما آنچه واقعا شگفت انگیز است این است که KT200 نه تنها وضعیت اتصال ECU را به صورت واقعی نشان می دهد، زمانی که یک ECU متفاوت را انتخاب می کنید، نرم افزار به شما نشان می دهد که از چه نوشته ای برای اتصال آن استفاده می شود، و بهترین چیز این است که وقتی روی آن کلیک می کنید ، جزئیاتی از نحوه سیم کشی ECU های مختلف وجود دارد، این شگفت انگیز است!
نقد 4:
من BMW MG1CS201 را با KT200 تست کردم، خوب کار می کند. سرعت خواندن داده ها نیز رضایت بخش است.
نقد 5:
من BMW را با بوت تست کردم. خوب کار کرد زمان زیادی را برای کارم ذخیره کردم.
نقد 6:
من آئودی SQ8 خود را با ابزار تنظیم تراشه KT200 تست کردم و کاملاً کار کرد. این KT200 از VR پشتیبانی می کند و همچنین نرم افزار ECUHelp را در اختیار شما قرار می دهد، سخت است که آن را دوست نداشته باشید.
نقد 7:
آئودی edc16cp34 را با KT200 تست کردم و موفق شد. فقط پروسه باز کردن نرم افزار KT200 کمی طولانی است اما نسخه جدید نرم افزار این مشکل را حل کرده است! مدل های تحت پوشش لیست ECU واقعا جامع هستند و می توانند به من کمک کنند کارم را به طور موثر انجام دهم. KT200 نیز صبورانه به من کمک کرد تا مشکلاتم را حل کنم. با تشکر!
نقد 8:
استفاده از KT200 برای آئودی و VW TCU، کلون ECU در حالت نیمکت باعث صرفه جویی در زمان و خطر زیادی برای من شده است و لازم نیست نگران ناراحتی باز کردن درب ecu باشم. من آن را مورد انتظارترین چیپ تیونینگ سال 2022 می نامم، من آن را توصیه می کنم!
اگر به این برنامه نویس ECU KT200 علاقه مند هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر از قبیل نرم افزار، زبان، هزینه به روز رسانی، سیستم عامل، لیست ECU/TCU KT200، نمودار سیم کشی و غیره به آدرس زیر مراجعه کنید. https://www.eobdtool.co.uk/wholesale/ktm200-ecu-chip-tuning-tool.html.
نرم افزار ابزار Fetrotech را می توان روی Win7، Win8، Win10 و Win11 نصب کرد، این به تست خود شما بستگی دارد. اگر میتوانید نرمافزار Fetrotech Tool را باز کنید، اما فلش بکآمیزی میشود و نوار وظیفه ناپدید میشود، میتوانید سیستم پشتیبان (حدود 12 گیگابایت) ارائه شده توسط کارخانه را دانلود کرده و سیستم را بازیابی کنید یا با بسته نصبی ارائه شده، سیستم رایانه را به Win10 یا Win11 جایگزین کنید. توسط مهندس eobdtool.co.uk. Win11 برای استفاده ساده تر و پایدارتر است.
روش 1: سیستم را با سیستم پشتیبان ارائه شده توسط کارخانه بازیابی کنید
این راه حل سیستم کامپیوتری اصلی مشتری را پوشش می دهد. داده های موجود در دیسک سیستم کامپیوتری مشتری باید از قبل در رایانه های دیگر یا پارتیشن های دیگر پشتیبان گیری شود.
کامپیوتر مشتری باید 2 پارتیشن داشته باشد. فایل های سیستم بازیابی شده در یک پارتیشن جداگانه ذخیره می شوند. در غیر این صورت، پس از شکست فرآیند بازیابی، نمی توان کل رایانه را به طور معمول روشن کرد.
روش 2: سیستم را به Win10 جایگزین کنید
دانلود رایگان Win10 Pro 64 bit:
https://mega.nz/file/J1UzjJ7b#N1lXlaX1ui_7O0P8-PfCHU1lMfPAdi56ZjnZvMxDkWY
دانلود رایگان «ابزار پشتیبان گیری و بازیابی با یک کلیک»
https://mega.nz/file/GUBQSYSI#cueWd9pgIi6U7Nk9f8deH9qHAr4umTOSFsZ7e5wt4fU
دانلود رایگان فایل های جایگزین «AmtTool.dll» و «FetrotechTool.dll».
https://mega.nz/file/DNJA1JyS#rRPL934vKyGJzYCNp6vuCq7xUwS0uZVHqR4K5vup7Yc
راهنمای نصب مجدد:
(حل شد) مشکل از کار افتادن و ناپدید شدن نوار وظیفه نرم افزار Fetrotech Tool (Win10x 64)
روش 3: سیستم را به Win11 جایگزین کنید (توصیه می شود)
دانلود رایگان بسته سیستم انگلیسی ویندوز 11 پرو 64 بیتی
https://mega.nz/file/rIBRELxS#6Maa1nV-oRfUsEns38jWbc_Pu3MQufd2ygvABxk65Wc
دانلود رایگان ابزار پشتیبان گیری و بازیابی با یک کلیک
https://mega.nz/file/GUBQSYSI#cueWd9pgIi6U7Nk9f8deH9qHAr4umTOSFsZ7e5wt4fU
دانلود رایگان ابزار فعال سازی سیستم ویندوز 11
https://mega.nz/file/OFYRxBDD#iPAFckU6B3efqBn6OxKueLIxbCfU08Q5cYjQCgsbzxs
اطلاع:
(1) قبل از نصب مجدد سیستم، باید نرم افزار آنتی ویروس را ببندید، در غیر این صورت "ابزار پشتیبان گیری و بازیابی با یک کلیک" کار نخواهد کرد.
(2) قبل از نصب مجدد سیستم، لطفاً از فایل های مهم در درایو C نسخه پشتیبان تهیه کنید (درایو C پس از نصب مجدد سیستم فرمت شده و حذف می شود)
راهنمای گام به گام تعویض سیستم:
سپس مشکل از کار افتادن و ناپدید شدن نوار وظیفه نرم افزار ابزار fetrotech حل می شود.
راهنمای ویدیویی:
V1.27 PCMTuner با نسخه رنگ نقرهای ابزار Fetrotech عملکردی مشابه نسخه مستقل Fetrotech Tool Black را انجام میدهد. تفاوت این است که نسخه نقره ای برای اتصال به PCMTuner نیاز به آداپتور دارد، در حالی که نسخه سیاه را می توان به تنهایی استفاده کرد. هر دوی آنها از سری MED9 (VAG_MED9.1.2، VAG_MED9.1، VAG_MED9.5.10 و VOLVO_ME9.0) فلاش ECU و EEPROM روی نیمکت بدون باز کردن درپوش پشتیبانی میکنند. در اینجا تست آئودی MED9 ECU است. بررسی کنید که چگونه کار می کند!
فیلم عملیات:
راهنمای گام به گام:
ابتدا کانکتور (همراه با بسته ورژن Fetrotech Tool Silver) را به یک طرف Fetrotech Tool Silver وصل کنید و سپس طرف دیگر را به برنامه نویس PCMTuner ECU متصل کنید.
سپس جامپر رنگی را به Fetrotech وصل کنید و سر دیگر جامپر رنگی را به ECU وصل کنید
پس از آن، کابل USB را به ابزار Fetrotech و کامپیوتر متصل کنید
در نهایت آداپتور برق را به ابزار Fetrotech وصل کنید و سپس چراغ برق روشن می شود.
کامپیوتر را روشن کنید، و چراغ USB روشن است، شروع به آزمایش کنید.
نرم افزار Fetrotech Tool را اجرا کنید
VAG MED9 ECU-V1.0.1.10 را انتخاب کنید
Micro ID و سپس خواندن داده ها
موفق باشید!
قبل از عملیات، مطمئن شوید که نرم افزار ابزار Fetrotech را به درستی دانلود و نصب کرده اید. اگر نصب نشدید، لطفاً پست های زیر را بررسی کنید تا حل شود.
چگونه مشکل بسته نصب ابزار Fetrotech را در ویندوز 10 حل کنیم؟
(حل شد) مشکل از کار افتادن و ناپدید شدن نوار وظیفه نرم افزار Fetrotech Tool (Win10x 64)
برنامه نویس ECU KT200/KTM200 همچنین می تواند آئودی MED9.1 EEPROM را روی نیمکت بدون هیچ مشکلی بخواند.
بررسی: Audi Med9.1 EEPROM توسط KT200/KTM200 روی نیمکت خوانده می شود
Autel MaxiIM IM608 Pro یک کلید ماشین بدون کلید اصلی را به Honda Accord 2020- .
بدون نیاز به Autel XP400 Pro!
در اینجا آموزش است:
کابل را به JVCI و سر دیگر کابل را به پورت OBDII خودرو وصل کنید
یک اتصال بلوتوث به JVCI در تبلت IM608 Pro برقرار کنید
روی IMMO>> پذیرش سلب مسئولیت>> هوندا>> انتخاب دستی>> Accord>> کلید هوشمند>> فشار برای شروع ضربه بزنید
مشخصات خودرو را تایید کنید
ابتدا سیستم را اسکن کنید تا ببینید آیا مشکلی ظاهر می شود یا خیر.
روی اسکن وضعیت Immo ضربه بزنید
دکمه Start را دو بار فشار دهید و بررسی کنید که آیا احتراق روشن است یا خیر
اسکن عادی می شود
"همه کلیدها گم شدند (هدایت شده)" را انتخاب کنید
برای انجام خودکار عملکرد، "شروع" را فشار دهید.
مرحله 1: مقداردهی اولیه تابع
مرحله 2: تأیید امنیتی Immo
مرحله 3: همه کلیدها گم شدند
مرحله 4: برنامه نویسی کلید جدید
مرحله 5: همگام سازی داده های کلیدی
شرایط ثبت نام:
هیچ کد DTC وجود ندارد.
در اینجا باید تمام ریموتهای بدون کلید که میخواهند ثبت شوند وجود داشته باشد. یک کنترل از راه دور بدون کلید باید در خودرو باشد.
توجه داشته باشید:
هنگام ثبت نام، به نکات زیر توجه کنید تا در هنگام ثبت ریموت بدون کلید، منبع نویز را تا حد امکان کاهش دهید. کلیدهایی مانند سیستم ناوبری و صدا را خاموش کنید. ابزار تشخیصی for را تا حد امکان تقریباً (3 فوت) از کنترل از راه دور بدون کلید جدا کنید. تمام پنجره ها، سانروف ها و درها را ببندید.
سوئیچ جرقه را خاموش کنید! ترمز پایی را فشار ندهید و دکمه استارت/استاپ موتور را فشار دهید
یک کنترل از راه دور دسترسی بدون کلید اصلی را به داخل خودرو ببرید و سایر ریموت های دسترسی بدون کلید را از خودرو خارج کنید
دکمه Start را دو بار فشار دهید و بررسی کنید که آیا احتراق روشن است یا خیر
بله است.
این یک حالت جدید جدیدتر از 2020 است، بنابراین برای ادامه، بله را فشار دهید
کلید برنامه با موفقیت
پس از موفقیت آمیز بودن یادگیری کلید، کلید جدید را با چند بار روشن و خاموش کردن احتراق با خودرو هماهنگ کنید.
برای انجام این کار فقط دستورالعمل روی صفحه را دنبال کنید
تمام ریموتهای دسترسی بدون کلید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر کدام موتور را روشن میکنند و درها را قفل/باز میکنند
لطفا سوئیچ استارت را روشن کنید
اکنون کلیدی را با موفقیت اضافه کردهاید که همه کلیدها گم شدهاند
در نهایت، کلید جدید برنامه ریزی شده را تست کنید تا ببینید با روشن کردن موتور و قفل/باز کردن قفل درها کار می کند یا خیر.
به آموزش immo برگردید و بررسی کنید که اکنون چند کلید داریم.
ما می توانیم برخی از کلیدها را حذف کنیم و یک کلید اضافه کنیم و اطلاعات کلید را بررسی کنیم.
خوب، این کل فرآیند برنامهریزی کلید جدید هوندا آکورد 2020 با برنامهنویس مجدد ECU Autel IM608 Pro و MaxiFlash JVCI J2534 است.
کدام ابزار برای تنظیم مجدد کیسه هوای تسلا مدل 3 در بازار مناسب است؟ ایده ای دارید؟
پیشنهاد مهندس Eobdtool.co.uk :
ابزارهای تنظیم مجدد کیسه هوای OBDSTAR و Launch گزینه های خوبی با کیفیت بالا هستند.
مانند OBDSTAR P50، X300 DP Plus C Package نسخه کامل،
Launch X431 V 8 inch Tablet, X431 PAD V
1.بازنشانی ایربگ تسلا مدل 3 توسط OBDSTAR
در حال حاضر، سه ابزار OBDSTAR در بالا میتوانند ECU را بخوانند، DTC را بخوانند/پاک کنند و خرابی را در تسلا مدل 3، مدل X و مدل Y پاک کنند. لیست بازنشانی خودرو کیسه هوای OBDSTAR تسلا را در زیر بررسی کنید.
Brand | Model | Part Number | ECU Manufacture | Memory | ECU Info. | Read DTC | Erase DTC | Erase Crash |
Tesla | Model 3 | 1095757-00-B 0285014174 | Continental | ✔ | ✔ | ✔ | ||
Tesla | Model 3 | 1095757-00-C 0285014176 | Bosch | 95640 | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Tesla | Model 3 | 1473446-00-B | Bosch | 95640 | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Tesla | Model 3 | 1473446-00-C 0285015361 | Bosch | R7F701064 | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Tesla | Model X | 1036767-00-A 0285012693 | Bosch | R7F701064 | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Tesla | Model Y | 1512876-00-A 0285015482 | Bosch | 95640 | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Tesla | Model Y | 1512876-00-B 0285015427 | Bosch | R7F701064 | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
چیزی که مهم است بدانید:
سپس می توانید کیسه هوا را برای 38 مارک (از جمله تسلا) و شماره قطعه 3000 ECU تنظیم مجدد کنید.
چگونه ایربگ را در تسلا توسط OBDSTAR بازنشانی کنیم؟
در اینجا تسلا مدل 3 توسط OBDSTAR P50 روی نیمکت به عنوان مثال آورده شده است. نیازی به تعویض ECM کیسه هوای جدید نیست، مقرون به صرفه ترین!
آماده سازی:
OBDSTAR P50
کابل اصلی
آداپتور P004
جامپر P004
تسلا مدل 3 ایربگ ECU 1095757-00-C (Bosch 0285014176) 95640
روش:
لطفاً OBDSTAR P50 را در شارژ و ارتباط در کل فرآیند نگه دارید.
P50 را روشن کنید
روی Airbag Reset>> All>> Airbag Reset V30.23 ضربه بزنید (آخرین نسخه نرم افزار را انتخاب کنید)
"جستجوی خودکار شماره قطعه" را انتخاب کنید
این عملکرد با اتصال سرور در دسترس است، اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت عادی است.
سپس شماره قطعه ECU (بدون حساس به حروف کوچک) را وارد کنید، از جستجوی فازی پشتیبانی کنید.
شماره قطعه ECU را می توان روی برچسب ECU بررسی کرد
تأیید کنید که مقدار وارد شده است
ECU مربوطه را انتخاب کنید
برای اتصال کابل ها، نمودار پایین گوشه سمت چپ را دنبال کنید.
A-Pin 19: 12V
A-Pin 18: GND
B-Pin 47: CAN-L
B-Pin 48: CAN-H
OBDSTAR P50 را با کابل اصلی، آداپتور P004 را با کابل اصلی و ECU کیسه هوا را از طریق جامپر وصل کنید.
سپس دکمه پاور آداپتور P004 و مقاومت 120 Ω را روشن کنید.
مراحل تنظیم مجدد کیسه هوا: DTC را بخوانید>> پاک کردن خرابی>> خواندن DTC
روی "خواندن DTC" کلیک کنید، کد خطای خرابی را نشان می دهد - B1193:68-AF: CRASH Event Storage Full and Locked!!!
سپس روی “Erase Crash” کلیک کنید
سابقه خرابی با موفقیت پاک شد
در نهایت، دوباره DTC را بخوانید، اکنون هیچ کد خطای خرابی وجود ندارد.
2. بازنشانی تسلا مدل 3 با راه اندازیX431 (X431 V Pro، X431 PAD5)
ECU کیسه هوا را از خودرو خارج کنید
توجه: برای برخی از خودروهای مدل 3، نیازی به برداشتن ECU کیسه هوا نیست. اگر OBDII می تواند به طور عادی ارتباط برقرار کند، لطفاً از این رویه صرف نظر کنید
نمودار سیم کشی ECU کیسه هوا
سیم کشی و تخصیص پین
+12 ولت: منبع تغذیه 12 ولت
GND: سیم زمین
CAN_H: CAN بالا
CAN_L: CAN کم است
نمودار سیم کشی کانکتور تعیین شده تعمیر کیسه هوای تسلا
بازنشانی روش داده های تصادف کیسه هوا:
مرحله 1: خواندن و پشتیبان گیری از داده های EEPROM
جدیدترین نسخه نرم افزار تسلا را انتخاب کنید>> انتخاب دستی>> مدل 3>> عملکرد ویژه>> ایربگ سرویس
یا مدل 3 >> System Selection>> SDM Airbag>> Function Special را انتخاب کنید
سپس Unlock EEPROM After Crash>> Read EEProm را انتخاب کنید
نام فایل پشتیبان را وارد کنید، دایرکتوری ذخیره سازی فایل پشتیبان را برای ذخیره داده ها انتخاب کنید
خواندن EEPROM و پشتیبان گیری به پایان رسید
مرحله 2: داده های EEPROM را بنویسید و تأیید کنید
به «Erase Crash - Menu Direct» بروید، «Read EEProm» فایل پشتیبان را انتخاب کنید. نرمافزار بهطور خودکار «Write EEProm» را برای نوشتن دادههای پشتیبان و تأیید صحت دادههای نوشته شده انجام میدهد.
فایل پشتیبان را انتخاب کرده و فایل پشتیبان مربوطه را انتخاب کنید
داده های پشتیبان را ویرایش کنید
برای استفاده از داده های پیش فرض، "YES" را فشار دهید
برای تغییر خودکار مقدار (توصیه می شود) "تنظیم خودکار" را فشار دهید.
برای تغییر دستی داده های پشتیبان، "Memory Dump" را فشار دهید.
اگر "تنظیم خودکار" را فشار دهید، از این رویه صرفنظر می شود.
"Memory Dump" را فشار دهید، می توانید به صورت دستی داده های پشتیبان را تغییر دهید.
آدرس شروع جایی است که سیستم شروع به خواندن داده های پشتیبان می کند و می توان آن را به صورت دستی تغییر داد. پس از وارد کردن آدرس شروع، برای نوشتن داده های اصلاح شده، "تأیید" را فشار دهید، روی "بازیابی" کلیک کنید تا آن را به مقدار قبلی بازیابی کنید.
داده ها را بنویسید، داده های سقوط کیسه هوا را پاک کنید.
بررسی داده های نوشته شده
داده های خرابی را بنویسید، به منوی «Write EEProm» بروید، فایل پشتیبان را انتخاب کنید. نرم افزار به طور خودکار داده های پشتیبان را می نویسد و صحت داده ها را تأیید می کند. این روش مشابه روش فوق الذکر «Erase Crash – Direct» است.
فایل پشتیبان را برای ویرایش داده ها انتخاب کنید
همان مراحل بالا را تکرار کنید
سپس داده ها را بنویسید و داده های پشتیبان نوشته شده را تأیید کنید
مرحله 3: داده های خرابی را پاک کنید
رکورد خرابی را پاک کنید، به منوی "Erase Crash Record" بروید، نرم افزار به طور خودکار آن را تمام می کند.
DTC (کد عیب تشخیصی) را پاک کنید، ECU کیسه هوا را برگردانید. پاک کردن داده های خرابی انجام شده است.
اگر متوجه شدید که روش بالا دست و پا گیر است، لطفاً روی منوی «بازنشانی خودکار دادههای خراب» کلیک کنید، این روش به طور خودکار همه مراحل را انجام میدهد.
بسیار خوب، هم ابزار بازنشانی کیسه هوا OBDSTAR و هم ابزار Launch X431 در بالا می توانند با موفقیت کیسه هوا را در تسلا مدل 3 بازنشانی کنند. بسته به بودجه و مدل خودروی خاصی که می خواهید از کدام یک بهتر است.