برای تعمیر اطلاعات باتری پورشه جزئیات را بررسی کنید.
روی "مشاهده نمودار سیم کشی" کلیک کنید
پروگرامر ECU و G3 را طبق نمودار سیم کشی وصل کنید.داشبورد میگوید: «قدرت باتری ذخیرهسازی کمتر است و نیاز به تعمیر دارد».
داشبورد را بردارید، باتری را بیرون بیاورید و قاب روی باتری را بردارید. یک کامپیوتر در داخل وجود دارد که باید حذف و تعمیر شود.
پس از اتصال مهار، روی "بازیابی اطلاعات" کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود.پس از تعمیر، باتری را دوباره در داشبورد نصب کنید و آن را دوباره به ماشین نصب کنید. اکنون هیچ کد عیب در داشبورد وجود ندارد.
مشکل کم مصرف باتری پورشه را با موفقیت حل کرد.Launch X431 IMMO Elite/X431 IMMO Plus key programmer
در اینجا دو گزارش تست جدید ابزار ECU OBDSTAR DC706 ارائه شده است. VW DQ500 و DQ380 TCM را به خوبی روی نیمکت می خواند و می نویسد.
آماده سازی:
VW Continental DQ500 TC1766
VW BOSCH DQ380
OBDSTAR DC706
کیت تنظیم مجدد آداپتور و کیسه هوای جامپر OBDSTAR P004
کابل اصل
VW Continental DQ500 TC1766 را بخوانید و بنویسید:
برق تبلت DC706 را تامین کنید
روی ECU Flasher>> All>> TCM>> TCM V30.09>> VW CONTINENTAL DQ500 TC1766 (BENCH) ضربه بزنید
برای اتصال DC706 و VW TCM با آداپتور و جامپر P004 و کابل اصلی پینوت را دنبال کنید
برای ورود به رابط خواندن/نوشتن روی «شروع» ضربه بزنی
برای اتصال سرور روی «اتصال» ضربه بزنید
احتراق را خاموش کنید و سپس دکمه سوئیچ آداپتور OBDSTAR P004 را فشار دهید (شعله گیر را روشن کنید)
ECU را با موفقیت وصل کنی
MAPS، INT eeprom و همه داده ها را بخوانید - همه خوب هستند
MAPS، INT eeprom و همه داده ها را بنویسید - همه خوب هستند
جرقه را جدا کرده و خاموش کنید.
VW BOSCH DQ380 را بخوانید و بنویسید:
برق تبلت DC706 را تامین کنید
روی ECU Flasher>> All>> TCM>> TCM V30.09>> VW BOSCH DQ380 (BENCH) ضربه بزنی
برای اتصال DC706 و VW TCM با آداپتور و جامپر P004 و کابل اصلی پینوت را دنبال کنید
برای ورود به رابط خواندن/نوشتن روی «شروع» ضربه بزنید
برای اتصال سرور روی «اتصال» ضربه بزنید
احتراق را خاموش کنید و سپس دکمه سوئیچ آداپتور OBDSTAR P004 را فشار دهید (شعله گیر را روشن کنید)
ECU را با موفقیت وصل کنید
سپس عملکرد مربوطه را برای انجام عملیات خواندن/نوشتن MAPS/INT EEPROM/INT Flash انتخاب کنید.
همه خوب کار می کنند!
در نهایت، احتراق را قطع کرده و خاموش کنید.
OBDSTAR DC706 VW DL501 GEN2 TCM را روی نیمکت بخوانید و بنویسید:
http://blog.eobdtool.co.uk/how-to-read-and-write-vw-dl501-gen2-tcm-with-obdstar-dc706-on-bench/
برای تطبیق کلید داشبورد VW MQB D70F35xx و تنظیم مسافت پیموده شده، برای محاسبه باید داده های اصلی را بخواند. با برنامه نویس CG100X می توانید مسافت پیموده شده را به راحتی تغییر دهید، بدون نیاز به سیم کشی و بلند کردن پاها! فقط باید دو پین را اتصال کوتاه کنید!
در اینجا فولکس واگن پاسات 2018 را به عنوان مثال در نظر می گیریم.
مسافت پیموده شده فعلی 123563 کیلومتر است.
تراشه از نوع BGA است و D70F3532 است.
نرم افزار CG100X را اجرا کنید
داشبورد>> ماشین اروپایی>> فولکس واگن D70F35xx>> MQB>> D70F3532 (A2C81589500) را انتخاب کنید
برای اتصال، نمودار سیم کشی را دنبال کنید
از خط Pro Adaptation برای اتصال داشبورد و میزبان CG100X استفاده کنید
همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، دو پایه را اتصال کوتاه کنید
روی "شروع عملیات" کلیک کنید
داده های اصلی را بخوانید و ذخیره کنید
CG100X به طور خودکار مسافت پیموده شده را تجزیه و تحلیل می کند و تغییر می دهد
KM فعلی به طور خودکار شناسایی می شود.
مقدار مسافت پیموده شده جدید را به صورت دستی وارد کنید (یعنی 53456) و روی "OK" کلیک کنید.
در حال تغییر KM…
نوشتن….
اصلاح تکمیل شد.
نیازی به کلیک روی "نوشتن" جوش برای بازگشت به ماژول ابزار نیست. کابل Pro Adaptation و دو پین را جدا کرده و داشبورد را دوباره روی خودرو نصب کنید.
اکنون KM جدید روی داشبورد 53456 کیلومتر است، این همان مقدار در نرم افزار CG100X است.
تصحیح مسافت پیموده شده داشبورد VW MQB D70F35xx با برنامه نویس CGDI CG100X موفقیت آمیز بود.
همانطور که می دانیم برنامه نویس ECU OBDSTAR DC706 برای ECM خودرو، TCM و سیستم بدنه/دیگر برای فلاشر ECU طراحی شده است. می تواند اطلاعات ECU، R/W Eeprom/Dflash/Pflash/MAP را بخواند، ECU (ویرجین) را بازنشانی کند، مسافت پیموده شده را کالیبره کند، پین کد IMMO را بخواند و ECU و غیره را از طریق OBD و Bench بازیابی کند. اثر استفاده واقعی چیست؟ بیایید نظرات مشتریان مرتبط را ببینیم.
نقد 1:
ابزار رسید. همه خوب کار می کنند!!! کادیلاک 6L45 TCM کلون ok. GM Acdelco E39a کلون ok.
نقد 2:
GM TCM T87 و T87 می توانید خودتان این کار را انجام دهید، خواندن و نوشتن کامل. این فقط برای فلکس، B-flash در دسترس بود. الان با dc706 تمومش کردم. حیرت آور!
نقد 3:
DC706 ابزار خوبی است به خصوص برای پول. کار با فایل ها کمی سخت است. در غیر این صورت، این یک ابزار بسیار قدرتمند است. ما اغلب از آن در DPS6 Ford TCM استفاده می کنیم زیرا هنگام کار با تلفن همراه آسان است.
نقد 4:
9GV OBDSTAR خواندن خوب با همه چیز شامل هیچ چیز جداگانه! دستگاه بسیار خوبی!
نقد 5:
کلون گیربکس Audi Temic VL381 0AW اوکی. dc706 obdstar این کار را عالی انجام داد. همه چیز منعطف یا کم نور نیست. و نه fc200.
نقد 6:
فیات IAW 9gv مانند ترمینال IO بدون باز کردن آن انجام می شود. حیرت آور!
نقد 7:
OBDSTAR DC706 ابزار خوبی برای PSA است.
نقد 8:
اولین آزمایش یک ماژول کنترل موتور سیکلت Guzzi miu g4 روی نیمکت بود.
نقد 9:
DC706 برای برنده شدن در شورلت کلرادو BCM 2016. D70F3558/24c66.
نقد 10:
تست شده بر روی DQ250 02E سال 2016، دو DQ200 2010 و 2012.
همه کارها عالی هستند، به شدت توصیه می شود!
نقد 11:
من این ابزار را چند هفته پیش انتخاب کردم و مدتی را صرف آزمایش قابلیت های آن کردم. DC706 یک ابزار شبیه سازی ECM، TCM و BCM مبتنی بر تبلت است که به عنوان قادر به خواندن و نوشتن مناطق حافظه (eeprom، D-Flash، P-Flash) واحدهای کنترل پشتیبانی شده، و همچنین برخی از استخراج کد پین، تبلیغ می شود. از طریق OBD یا حالت نیمکت (بیشتر نیمکت).
ابزاری که بیشتر به آن شباهت دارد، IO Terminal است. من این را به عنوان مقایسه نمیدانم زیرا هرگز از IO Terminal استفاده نکردهام، و همچنین نمیخواهم بحثی در مورد اینکه چه کسی نرمافزار را کرک میکند یا دزدان دریایی که بالاتر از درجه حقوق من است، باز کنم. من این را یک بررسی نمی نامم، زیرا هنوز هیچ ماشینی را با آن تعمیر نکرده ام، فقط آن را روی ماژول های مختلف تست کرده ام.
مدتی بود که در فکر خرید ترمینال IO برای استفاده در خانه بودم. به عنوان یک مرکز تعمیر مستقل، جایی که من می بینم که مزایای این نوع ابزار بیشتر در مورد محصولات GM global A، به ویژه TCM است. همانطور که همه ما می دانیم، گیربکس های جنرال موتورز یک حلقه ضعیف هستند. یکی از شوخیهای در حال اجرا در مغازه وقتی یک GM مجهز به 6L80 به داخل مغازه یدک میکشد... آیا برای تعویض گیربکس 100000 مایلی آن اینجاست؟ تا کنون توانسته ایم یک گیربکس کارخانه ای یا بازسازی شده جاسپر را بفروشیم که فقط به برنامه نویسی SPS2 نیاز دارد. اما با افزایش سن این وسایل نقلیه، من تصور میکنم جایگزینهای مستعمل برای برخی بر اساس توان مالی و استهلاک خودرو به گزینهای تبدیل میشود. همچنین در دنیای امروزی که در دسترس بودن ماژول های hit and miss، این نوع ابزار می تواند گزینه دیگری را ارائه دهد. ابزارها و نرم افزارهای Kess V2، Flex، PCMflash و مواردی از این دست از نظر مالی برای استفاده پراکنده در خانه کاربردی نیستند، و من احتمالاً به این زودی شبیه سازی ماژول را به عنوان یک سرویس اجاره فرعی به بازار عرضه نمی کنم. هزینه سختافزار پایانه IO و بستههای نرمافزاری مختلف میتواند افزایش یابد و من را در مورد خرید آن نگه داشته است، و مطمئن نیستم که بازده سرمایهگذاری کنم.
من این ابزار dc706 ecu را از OBDStar دیدم و جالب به نظر می رسید. OBDStar برخی از ابزارهای تصحیح مسافت سنج و ایموبلایزر و همچنین موتور سیکلت و ابزار اسکن دریایی را می سازد. این ابزار جدید از OBDStar ارائه شده و حدود 6 ماه است که در بازار عرضه شده است.
بررسی لیست پوشش ماژول تقریباً مشابه IO Terminal بود. قیمت آن حدود 1400 دلار برای نسخه کامل نرم افزار (ECM، TCM و Body/دیگر) به علاوه 100 دلار دیگر برای آداپتور P003 آنها برای ماژول های خاص بود. به نظر می رسد که هزینه اشتراک چند صد دلار در سال برای حفظ فعلی آن باشد. بنابراین تصمیم گرفتم تاس بیندازم و آن را امتحان کنم.
اولین چیزی که بعد از فعالسازی ابزار متوجه شدم، بهروزرسانی نسخهای بود که اکنون شامل TCMهای ZF 8HP در همه ساختها، از جمله Dodge و GPEC-4 PCM در حالت بوت میشود. علاوه بر این، چند روز پیش ابزار را روشن کردم تا بهروزرسانی دیگری را کشف کنم که از جمله GPEC-2، 2A و 3 PCM بود. دیدن به روز رسانی های منظم و پوشش گسترده تر، دلگرم کننده است.
من دسته ای از ماژول ها را برای آزمایش جمع آوری کردم: E39A و E92 GM PCM، 2 هاب FCA RF، یک BCM قاره ای فورد، یک BCM بوش GM، و یک PCM GPEC-2. نمودارهای راهنما و پین کردن واضح و دقیق هستند. تمام خواندن و نوشتن روی همه این ماژول ها را به راحتی و با موفقیت انجام داد. VIN ها در بخش های eeprom و d-flash و همچنین کدهای پین قابل مشاهده بودند.
رمزگشایی برخی از کلمات هنگام استفاده می تواند یک چالش باشد، اما در حال حاضر با داشتن ابزار اسکن مبتنی بر تبلت چینی از Launch، Autel و Topdon، چین انگلیسی را زبان دوم می دانم. نمونه ای از این در عکس شماره 2 هنگام خواندن یک BCM GM Bosch در حالت نیمکت، وقتی برای اولین بار آن را دیدم به من مکث کرد، اما حدس می زنم که به من می گفت که BCM را با ولتاژ منبع احتراق در طول عملیات خواندن و نوشتن بیدار نکنم. . من ادامه دادم و با موفقیت BCM را خواندم و نوشتم.
هیچ ابزاری مانند ابزار ECU OBDSTAR DC706 کامل نیست، من مطمئن هستم که حفره ها و نقص ها کشف خواهند شد، اما در این مرحله سطح اطمینان من بسیار بالا است. فقط امیدوارم زمانی که نیاز به استفاده از آن "واقعی" داشته باشم، به نتیجه برسد.
من می خواستم این را برای کسانی به اشتراک بگذارم که شاید در شرایط مشابهی هستند، شاید ارزش در نظر گرفتن این ابزار را داشته باشد.
با تشکر از بازخورد همه مشتریان در بالا!
Super ICOM Pro N3+ می تواند از پروتکل J2534 برای خواندن پس از تعویض با یک کلید استفاده کند.
این به خوبی با نرم افزار ODIS V11 برای تشخیص خودروهای فولکس واگن با رابط J2534 کار می کند.
بدون نیاز به باز کردن مجوز عملکرد J2534/DOIP!
آماده سازی:
وسیله نقلیه: یعنی فولکس واگن پاسات سدان BSF 1.6L Simos/75Kw 2007
دستگاه: ابزار تشخیصی Super ICOM Pro N3+ BMW
روال عملیات:
دانلود و نصب ODIS V11 (رمز عبور: 8888)
درایور N3+ J2534 را دانلود و نصب کنید
N3+ را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و از طریق کابل OBD به وسیله نقلیه متصل شوید
دکمه سوئیچ N3+ را به مدت 3 ثانیه فشار دهید، صبر کنید تا نشانگرهای USB و WiFi روی واحد اصلی چشمک بزنند.
نرم افزار J2534 را اجرا کنید و نوع VCI را به عنوان mongoose vci انتخاب کنید.
نرم افزار آماده استفاده است.
نرم افزار VAG ODIS را باز کنید
هنگامی که ظاهر شد "آیا می خواهید این فایل را باز یا ذخیره کنید"، فقط روی "لغو" کلیک کنید.
برای شناسایی خودکار VIN روی عملکرد "تشخیص" کلیک کنید
تیک گزینه “work with Guided Fault Finding” را بزنید
روی «شروع تشخیص» کلیک کنید
شناسایی خودرو در حالت خودکار است، بنابراین فقط نسخه خودرو و موتور مربوطه را انتخاب کنید
سپس روی "پذیرش" کلیک کنید
اگر سفارشی یافت نشد، روی "No RO" کلیک کنید.
برای شروع ورودی تشخیصی، روی «ادامه» کلیک کنید.
روی نماد وسیله نقلیه در نوار ابزار در بالا کلیک کنید
DTC ها توسط ابزار تشخیصی Super ICOM Pro N3+ BMW و ODIS V11 با موفقیت شناسایی می شوند.
Video Guide: